středa 20. srpna 2008

Nenávidíme Visty, část první

Po skutečně dlouhé odmlce, kdy jsem si s radostí pracoval ve starých, zkulturnělých a stabilních XP jsem se já blbec rozhodl zapnout Visty. Ejhle - neobjevil se ani bootovací pruh a hned na mě vypadla chyba - černá obrazovka s poznámkou, že se něco stalo s registry. Fajn, to potěší. Obrazovka s chybou hned zmizela a zjevilo se logovací okno. Teprve nyní jsem si řekl ono reklamní "Wow" a oddychl si. Destrukce se nekoná.


Heslo zadáno, enter, stahují se aktualizace. Konečně se všechno stáhlo a já si na chvilku zapnul CoD: Modern Warfare (tentokrát ty smrady u Černobylu skutečně dostanu!). Náboj z odstřelovačky zasahuje svůj cíl a po známé sekvenci se objevuji se spolubojovníkem na ulici, kde začíná být poněkud rušno. Dostávám panáka opět do rukou a najednou blik, už na mě zírá plocha Vist. "Co to sakra...", táži se sám sebe. Vista přichází s odpovědí: "Ty bídný smrtelníku, okamžitě restartuj počítač, jinak ti upadne varle!". Jestli levé nebo pravé netuším, ale nijak se bránit nemůžu. Kdybych si alespoň mohl vybrat, zda restartovat hned nebo později... to mi však umožněno nebylo. Vista rozhodla za mě.

6 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

tohle mi něco děsně říka :D:D:D:D:D:D:D:D

Anonymní řekl(a)...

Ja mam visty a stale mi chodi nezname chyby a navic pokazde kdyz vypnu nejakou hru napise to program prestal pracovat a musel byt ukoncen xD to mi vadi protoze se neulozi nastaveni a to pozor pred tydnem jsem formatoval xD

Anonymní řekl(a)...

Já mám Visty 64bit a neříkám že jsou skvělé nebo kdoví jaké, ale stabilní poměrně jsou. Nemyslím si že jsou lepší než XP, nebo zatím nejsou a než budou tak tu bude zřejmě Windows 7, ale i tak si myslím že jsou určitým řešením, zejména pro ty kteří mají více paměti RAM a potřebují od OS aby jí pokud možno celou alokoval. Existuje sice řešení alá XP 64, ale ty jsou pokud vím jen anglické a o lokalizaci nevím....
Měl jsem také a mám Vistu 32bit, ale po několika bojích s již zmíněným problémem typu "aplikace byla ukončena atd" a když se jednalo o systémové procesy ( rundll32 přestal pracovat apod ) tak jsem se rozhodl přejít na 64 bit, tím spíše že mi Vista 32 dokázala alokovat jen 3.5GB místo 4GB co jsem si pořídil...
Jen bych dodal pro rýpaly větu coby olej do ohně- Také se mi líbí efekty DirectX 10 které pod XP asi jen tak neuvidím...
Tak, tím jsem si trochu podřezal větev a mohu odejít spamovat jinam :)

Datastor řekl(a)...

No to zase ne :-) DX10 je fajn, ale to si otestuju až s dalším Stalkerem (jinak pro mě nějaká nová verze directů nemá význam a beztak bude existovat možnost, že se někomu podaří DX10 zprovoznit i na XP - viz. Crysis). Mě se na Vistách líbí vzhled, ale tyhle chyby všechno sráží k zemi. Navíc když si ani nemůžu oddálit čas k restartu nebo že mi hned na začátku Winy vyhodí chybovou hlášku, že jim něco chybí (a přitom běží v klidu dál).

Anonymní řekl(a)...

Visty, nestojí za nimi ten chlapík, co řekl, že nikdo nikdy nebude potřebovat víc jak 640 Kb RAM? =D Divácí se dívají na Novu, čtenáři čtou Blesk, a ajťáci trpí Vistu... kam ten svět spěje :-)

Datastor řekl(a)...

Za Vistou stojí jenom jeden tvor - Satan. Tady ale krucifix nepomůže.