pátek 3. října 2008

Jasná obloha poněkolikáté

Navnazení:
Po nainstalování jednapětnulapětky a spuštění hry od začátku (jistota je jistota) žádná změna vidět nebyla. Bažiny jsem proběhl tak jako vždycky, jen mi stalkeři nedali odměnu za dva tábory, co jsem jim pomohl vystřílet a pak klasická cesta do Kordonu. Proběhnutí skrz kulomet bylo dílem okamžiku, po cestě se mě ještě jako vždycky snažila napadnout smečka psů. Marně. Těžko mohou konkurovat mojí brokovnici. Po sebrání několika postranních úkolů jsem přijal i nabídku na navrácení lékárničky, nacházející se jak všichni víme v táboře vojáků. No nic, save a jdeme na to. Vojáci padali jako hrušky a moje vylepšené AKSU nemělo ani chvíli na oddech. Vojáci zmateně a hlavně tupě pobíhali u barikády (skoro to vypadalo, jako kdyby si nechali mozky někde ve skleničce) a jenom dva z nich se snažili letmo vystřelit na moji současnou pozici. Děs a bída, ale zvykl jsem si.

Pobírám většinou solidně zachovalé Abakany a nakonec i lékárničku. Jeden Abakan musí pryč, jinak se nehnu, a to ani s pomocí Gravi. Jenže teď přijde to nejhorší - s plným batohem se skutečně blbě běhá, což mi pak bude dělat problém při návratu od tunelu směrem z bažin. Je na něm totiž batoh s flashdiskem a já bych ho rád odnesl. No nic, pomalu obcházím plot a konečně se dostávám k tunelu. Vybírám batoh i s údaji o modifikacích, znovu ukládám (kulomet je svině) a očekávám brzké ratatatata spojené s načtením pozice. Jdu, jdu, a ono ticho. Jakto? To je zvláštní. Tasím dalekohled a kontroluji oblast. No vážně, vojáci tam nejsou. To se mi právě náramně hodí... že by to omezoval patch? Super, začínám mít ze Stalkera trochu lepší pocit. Dokonce se mi za celou hodinu prolézání Kordonu neobjevl ani jeden úkol, což jsem skutečně s radostí uvítal. Že by se GSC poučilo? To je jenom dobře.



Krutá pravda:
Druhý den načítám pozici v Kordonu, někde v blízkosti Sidoroviče. Ejhle... já to zase zakřikl. "Braň tajný tábor". Sakra... dobíhám na místo, podle vysílačky mají stalkeři na kahánku. Zastavuji se a zjišťuji, že všude je klid. Teprv za minutu se k místu šouravým tempem blíží pětice psů. Ještě než stačili vůbec zareagovat, promluvil kolega Abakan s přimontovanou optikou a z mutantů byly rohožky. Zlomový bod ale přichází až na Smetišti.

Přijmu úkol spočívající v nalezení Makarova s rytinou a pokračuji dál na sever. Napadá mě smrdutá skupinka banditů nedaleko jejich základny (u těch dvou radioaktivních jezírek). Radar pípá jako o život a na obzoru se rýsuje další vlna šmejdů ze Zóny. Pár ran a je klid. Otočka, pípání a další skupina. I ta během okamžiku leží na zemi. Jenže tím to zdaleka nekončí. Opět je slyšet pípání a za zády se mi zase objevuje další pětice banditů. Tohle už je trochu moc. Točím se jak na obrtlíku asi deset minut, po desáté vlně útočníků mě to už přestává silně bavit a poohlížím se po jiné zbrani. Z počátečních 500 nábojů do Abakanu mi jich zbylo sotva 70 a ještě na mě čeká ten Makarov. Běžím pro něj, vracím, po cestě likviduji zbytkem munice další bandity. Pak ale beru nohy na ramena, protože radar začíná zase pípat. Ach jo... těsně před jezírkem na mě ještě vyběhne prosba o pomoc s obranou lesního tábora. No je to kousek, tak proč ne. Po dvou krocích je úkol nesplněn, i když na místě přežilo asi osm stalkerů. Ta hra si ze mě snad dělá...

Kašlu na to, tak holt budu mít nesplněnou úlohu. Vracím Makarov, běžím vyzvednout PDA z mrtvoly kopáče, co viděl Tesáka a zas čelím náporu banditů. Už to docela unavuje. Posléze se vydávám pomoci Vasjovi, trčícímu na kusu skalky. Za chvíli na něj vyběhne známá skupinka mutovaných psů a já bych nerad přišel o možnost získat od něj pozice skrýší s flashdisky. Před útokem hru ukládám. Zdá se, že jsem udělal dobře - jeden z psů vyskočil na skalku a po chvilce mě zabil (to je další důvod k tomu nevrážet peníze do protiradiační ochrany, ale do noktovizoru). Ve tmě skutečně člověk skoro nic nevidí, hlavně s mojí upravenou baterkou :-). Po nahrání pozice Vasja seskakuje ze skály, děkuje mi za pomoc se psy, ale ti mezitím vybíhají z horizontu. Zastřelit je všechny nestíhám a Vasja po pár úderech padá k zemi. No to jsem to dopracoval... Buďto je ta hra prokletá, nebo mě nemá ráda, nebo se stala nějaká nepředvídatelná chyba a nebo už je to znamení. Jdu zapnout Hitmana, tam mi tohle nehrozí.

6 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

A taková to ze začátku byla hezká pohádka. Patchům jsem nikdy moc nevěřil ať už jde o jakoukoliv hru, a tohle to jen potvrzuje. Tenhle šmejd už jinej nebude Daty :-(

Anonymní řekl(a)...

Proto to nehraju , chtelo by to frakce a upgrady zbrani nahodit do SOCH ale to je nemozne :( ale treba za rok to bude v pohode xD

Anonymní řekl(a)...

Kdyby to jen nebyl STALKER tak už jsem to asi smazal, ale i tak mě hra dohnala k šílenství, když mi přeskočila část děje(většinu Rudého Lesa) a tradá rovnou do Limasku, po jehož projití mi sdělila, že mám mazat do Jantaru na střechu. Už aby Daty dodělal svůj modpack na finální verzi a udělal z toho hratelnou věc.

Datastor řekl(a)...

Já bohužel můžu změnit jenom malou část hry. Kdybych na to měl prostředky a věděl jak na to, tak kompletně vyškrtám úkoly co se náhodně objeví v tu nejnevhodnější dobu (a třeba i čtyři naráz, jako jsem právě psal na fórum) a hlavně bych tomu dal příběh... jenže to nedovedu.

Anonymní řekl(a)...

Michy: System frakcii by sa aj dal ciastocne zakomponovat do SoCh.

Anonymní řekl(a)...

No, Oleg si za získané peníze jel užít přízeň fanoušků stalkera do jedné cizojazičné země. Šel po ulici, přiběhly davy lidí, kteří začli řvát: "Umba-lumba Oleg! Umba-lumba Oleg!!!" Oleg byl takovou přízní poctěn, tak začal děkovat a slibovat, jak úplně nový stalker bude naprosto suprový a dav šílí dvojnásob a bere ho na ramena a nosí po celém městě a přímo freneticky řvou: "Umba-lumba Oleg! Umba-lumbáááá!!!"
Po chvíli se u Olega vyskytně klasická lidská potřeba a tak když uvidí veřejné záchodky, využije toho, vleze dovnitř a začne močit. Spolu s ním tam dělá to samé malý chlapec, který neodolá, podívá se a řekne: "Takový velký chlapec a takový malý umba-lumba?"

Měl jsem "štěstí" hrát chvíli CS. Evidentně ještě nevyšel dostatečný počet patchů...