Teorie dvojího cenění
"Natašo, pocém!"
"Što?"
"Vem polovinu těhle sraček a narvi je do regálu vedle. Dej k nim velkou ceduli, že je to levnější o třicet korun a ten první regál zahaž bednama, aby si toho lidi moc nevšimli. U kasy je stejně pak zkásneme o plnou cenu a když to vyjde, ještě si něco připočítáme. Pamatuješ si přece na toho chlápka s vekou, co jsem mu připočítala dvacet deka poličanu, ne?"
"Da."
Nataša odbíhá k regálům a vyhazuje předem určenou a dohodnutou polovinu do vedle přistavěného vozíku Albert (TM). Nataša přeřazuje na jedničku a za hlasitého kvílení vozíčkových koleček se přesouvá na cílovou destinaci. Dokonce bez GPS navádění. Probíhá vykládka, píše se lámanou češtinou velká akční cedule ("Bilinky vžeho druhu", "Bonbonyjéra Oryjon",...) a šikovná Nataša ji poté zavěšuje na nějaké skvěle viditelné místo - nejlépe do uličky a do úrovně hlavy, aby si kolemjdoucí mohl elegantně vyrazit oční bulvu. Myslíme elegantně a prakticky.
Střih ve stylu Jerryho Bruckheimera. Nevinný zákazník s vozíkem dojíždí ke kase a vykládá obsah vozíku na pás - včetně akčně zlevněné bonboniéry, rýže a nebo třeba balíčku rajčat. Píp, na displeji se objevuje cena dvakrát vyšší než cedule hlásala a třikrát vyšší, než v normálním obchodě (případně ve vedlejším regálu). Nataša ale ví jak na to a displej dovedně zakrývá svým charismatem (a mohutnou medvědí pravačkou). Zákazník, který zatím ještě nevidí, o kolik ho levná pracovní síla oškube, vytahuje peněženku. Diví se hned vzápětí a při skládání věcí do tašky a letmém prohlížení účtenky nabývá dojmu, že něco není v pořádku. Přesněji řečeno minimálně tři položky. Nataša splnila svůj pracovní plán na stodvacet procent a dnes může jít domů s hlavou vzpřímenou. Vždyť na pozdější reklamace není pochopitelně brán zřetel.
Naše značka... pěkná sračka
Netřeba býti Zdeňkem Pohlreichem, abych dovedl poznat, co je hnus a co ne. Pečlivě zabalené značkové výrobky se skvostně a elegantně navrženým logem Albert spadají do kategorie číslo jedna - Legitimní jedy. Tedy alespoň většinou, i když i tady se najde pár výjimek.
Když se kupříkladu řekne sýr, lidé si představí žlutou cihlu eidamu. Logika Alberta však jde ještě dál - proč se patlat s prodejem sýra, když za mnohem nižší cenu můžeme v Brně, kde máme výrobnu, roztavit gumáky, přidat do hmoty bílou barvu, aby to nevypadalo až tak podezřele, vytvarovat, nakrájet a prodávat jako prvotřídní eidam?
Co takhle když se řekne slovo salám? Zavolá se do Brna, kde místní pracanti nakoupí v nejbližší drogerii dvě stovky pryžových pásků a ty pak hodí do obřího mlýnku. Společně s kusy starého nábytku, nerozškvařených zbytků z holínek a vagonem česneku se všechno semele do hutné a tvardržící hmoty, do které se ještě předtím přidalo barvivo. Těžko by se našel někdo, kdo by si koupil černě zabarvený salám. A Nataša to pak obalí igelitovou fólií, rozlepí cenovky a směle vyloží na lahůdkářský pult. To si dneska pošmákneme...
V zájmu propagace uděláme cokoliv
Pominu teď reklamu v televizi, kterou musel vymyslet vědě ještě neznámý troglodyt a přejdu k magazínům, které ve mě vyvolávají nostalgické záchvěvy nekontrolovaného smíchu, známého z dřívějších humoristických časopisů.
Citace z časopisu z minulého měsíce
" Jak sami vidíte, společnost Ahold pro nás, zákazníky, dělá vše pro to, abychom měli zajištěnou kvalitní péči - ať už se týká kvality potravin či jiných výrobků. "
- Nepochybně, už třeba jenom při prohlížení zelí jsem celý natěšený vrazit si jedno do košíku.
Citace z Dopisu měsíce (rovněž minulé číslo):
" Obsah magazínu mě natolik upoutal, že jsem zapomněla vystoupit z tramvaje. Na magazín jsem však nezanevřela. "
- nyní následuje několik nepodstatných žvástů -
" Oblíbili jsme si chutné a kvalitní polotovary Albert Quality, příprava je jednoduchá a vystačím si s pánví. "
- Těžko říct, co dalšího by paní pisatelka k přípravě těhle srágor v plastu ještě potřebovala. Teď ale přijde totální podpásovka a ultimátní vlezdoanální odstavec:
" Obsah a struktura vašeho magazínu potěší, je funkční, informuje, radí, grafická úprava zaktivizuje chuťové buňky a provokuje k vyzkoušení. "
- Těžko říct, co tenhle magazín zaktivuje a nebo k čemu provokuje, ale k vyzkoušení rozhodně ne. Spíš člověka zaktivuje k tomu, aby byl vyprovokován k rychlému odhození časopisu do koše. A na to, abych smíchal pět nebo šest věcí s logem Alberta dohromady, nepotřebuju časopis s tunou "skvělých, rafinovaných a neopakovatelných receptů". Stejně tak nepotřebuju, aby mě někdo nutil ke koupi věcí jenom s touhle značkou a odůvodněním, že jenom Albert věci jsou skvělé, jedinečné a neopakovatelné. Všichni přece víme, že když do svíčkové vliju kelímek nonAlbert smetany, tak ji pak můžu celou vylít do záchoda, protože ji nikdo nepozře. Jó, kdybych tam dal tu Albert smetanu, to by byla jiná...
Doufám, že i vás po přečtení tohoto článku tento skvělý a bezchybný řetězec motivuje k velkému nákupu a prolistování jejich humorného časopisu.
Mimochodem dnes je tomu přesně rok, co píšu na blogspot (dobu psaní na dřívějším blog.cz jsem nepočítal) - kdo by věřil, že se moje slinty budou na internetu objevovat tak dlouho... Vlastně jsem tomu nevěřil ani já. Moji milou povinností je ale poděkovat zase hlavně Vám, čtenářům, kteří si zdejší texty čtou. A pokud máte ve skříni něco dobrého (hlavně ne nic s logem Alberta), tak právě teď máte jedinečnou příležitost si slavnostně pochutnat. Já to udělám taky tak :-).
"Natašo, pocém!"
"Što?"
"Vem polovinu těhle sraček a narvi je do regálu vedle. Dej k nim velkou ceduli, že je to levnější o třicet korun a ten první regál zahaž bednama, aby si toho lidi moc nevšimli. U kasy je stejně pak zkásneme o plnou cenu a když to vyjde, ještě si něco připočítáme. Pamatuješ si přece na toho chlápka s vekou, co jsem mu připočítala dvacet deka poličanu, ne?"
"Da."
Nataša odbíhá k regálům a vyhazuje předem určenou a dohodnutou polovinu do vedle přistavěného vozíku Albert (TM). Nataša přeřazuje na jedničku a za hlasitého kvílení vozíčkových koleček se přesouvá na cílovou destinaci. Dokonce bez GPS navádění. Probíhá vykládka, píše se lámanou češtinou velká akční cedule ("Bilinky vžeho druhu", "Bonbonyjéra Oryjon",...) a šikovná Nataša ji poté zavěšuje na nějaké skvěle viditelné místo - nejlépe do uličky a do úrovně hlavy, aby si kolemjdoucí mohl elegantně vyrazit oční bulvu. Myslíme elegantně a prakticky.
Střih ve stylu Jerryho Bruckheimera. Nevinný zákazník s vozíkem dojíždí ke kase a vykládá obsah vozíku na pás - včetně akčně zlevněné bonboniéry, rýže a nebo třeba balíčku rajčat. Píp, na displeji se objevuje cena dvakrát vyšší než cedule hlásala a třikrát vyšší, než v normálním obchodě (případně ve vedlejším regálu). Nataša ale ví jak na to a displej dovedně zakrývá svým charismatem (a mohutnou medvědí pravačkou). Zákazník, který zatím ještě nevidí, o kolik ho levná pracovní síla oškube, vytahuje peněženku. Diví se hned vzápětí a při skládání věcí do tašky a letmém prohlížení účtenky nabývá dojmu, že něco není v pořádku. Přesněji řečeno minimálně tři položky. Nataša splnila svůj pracovní plán na stodvacet procent a dnes může jít domů s hlavou vzpřímenou. Vždyť na pozdější reklamace není pochopitelně brán zřetel.
Obrazová příloha - Dopis měsíce (psán radši přímo v redakci)
Obrazová příloha - Žijeme Albertem (část 1)
Obrazová příloha - Žijeme Albertem (část 2)
Obrazová příloha - Rychle zafixlovat chybu
Obrazová příloha - Krásné zelíčko
Obrazová příloha - Žijeme Albertem (část 1)
Obrazová příloha - Žijeme Albertem (část 2)
Obrazová příloha - Rychle zafixlovat chybu
Obrazová příloha - Krásné zelíčko
Naše značka... pěkná sračka
Netřeba býti Zdeňkem Pohlreichem, abych dovedl poznat, co je hnus a co ne. Pečlivě zabalené značkové výrobky se skvostně a elegantně navrženým logem Albert spadají do kategorie číslo jedna - Legitimní jedy. Tedy alespoň většinou, i když i tady se najde pár výjimek.
Když se kupříkladu řekne sýr, lidé si představí žlutou cihlu eidamu. Logika Alberta však jde ještě dál - proč se patlat s prodejem sýra, když za mnohem nižší cenu můžeme v Brně, kde máme výrobnu, roztavit gumáky, přidat do hmoty bílou barvu, aby to nevypadalo až tak podezřele, vytvarovat, nakrájet a prodávat jako prvotřídní eidam?
Co takhle když se řekne slovo salám? Zavolá se do Brna, kde místní pracanti nakoupí v nejbližší drogerii dvě stovky pryžových pásků a ty pak hodí do obřího mlýnku. Společně s kusy starého nábytku, nerozškvařených zbytků z holínek a vagonem česneku se všechno semele do hutné a tvardržící hmoty, do které se ještě předtím přidalo barvivo. Těžko by se našel někdo, kdo by si koupil černě zabarvený salám. A Nataša to pak obalí igelitovou fólií, rozlepí cenovky a směle vyloží na lahůdkářský pult. To si dneska pošmákneme...
V zájmu propagace uděláme cokoliv
Pominu teď reklamu v televizi, kterou musel vymyslet vědě ještě neznámý troglodyt a přejdu k magazínům, které ve mě vyvolávají nostalgické záchvěvy nekontrolovaného smíchu, známého z dřívějších humoristických časopisů.
Citace z časopisu z minulého měsíce
" Jak sami vidíte, společnost Ahold pro nás, zákazníky, dělá vše pro to, abychom měli zajištěnou kvalitní péči - ať už se týká kvality potravin či jiných výrobků. "
- Nepochybně, už třeba jenom při prohlížení zelí jsem celý natěšený vrazit si jedno do košíku.
Citace z Dopisu měsíce (rovněž minulé číslo):
" Obsah magazínu mě natolik upoutal, že jsem zapomněla vystoupit z tramvaje. Na magazín jsem však nezanevřela. "
- nyní následuje několik nepodstatných žvástů -
" Oblíbili jsme si chutné a kvalitní polotovary Albert Quality, příprava je jednoduchá a vystačím si s pánví. "
- Těžko říct, co dalšího by paní pisatelka k přípravě těhle srágor v plastu ještě potřebovala. Teď ale přijde totální podpásovka a ultimátní vlezdoanální odstavec:
" Obsah a struktura vašeho magazínu potěší, je funkční, informuje, radí, grafická úprava zaktivizuje chuťové buňky a provokuje k vyzkoušení. "
- Těžko říct, co tenhle magazín zaktivuje a nebo k čemu provokuje, ale k vyzkoušení rozhodně ne. Spíš člověka zaktivuje k tomu, aby byl vyprovokován k rychlému odhození časopisu do koše. A na to, abych smíchal pět nebo šest věcí s logem Alberta dohromady, nepotřebuju časopis s tunou "skvělých, rafinovaných a neopakovatelných receptů". Stejně tak nepotřebuju, aby mě někdo nutil ke koupi věcí jenom s touhle značkou a odůvodněním, že jenom Albert věci jsou skvělé, jedinečné a neopakovatelné. Všichni přece víme, že když do svíčkové vliju kelímek nonAlbert smetany, tak ji pak můžu celou vylít do záchoda, protože ji nikdo nepozře. Jó, kdybych tam dal tu Albert smetanu, to by byla jiná...
Doufám, že i vás po přečtení tohoto článku tento skvělý a bezchybný řetězec motivuje k velkému nákupu a prolistování jejich humorného časopisu.
Mimochodem dnes je tomu přesně rok, co píšu na blogspot (dobu psaní na dřívějším blog.cz jsem nepočítal) - kdo by věřil, že se moje slinty budou na internetu objevovat tak dlouho... Vlastně jsem tomu nevěřil ani já. Moji milou povinností je ale poděkovat zase hlavně Vám, čtenářům, kteří si zdejší texty čtou. A pokud máte ve skříni něco dobrého (hlavně ne nic s logem Alberta), tak právě teď máte jedinečnou příležitost si slavnostně pochutnat. Já to udělám taky tak :-).
4 komentáře:
Datastor se nám zase vyřádil, jak jinak :-) Všechno nejlepší k 1. narozeninám blogu ;-)
Naprosto souhlasim
Časopis do koše? Mysli ekologicky a dej to do sběru.
Perfect! 100% :)
Okomentovat