čtvrtek 28. května 2009

Zvolte mě a já vám umyju okna

Vlevo hleď. Bacha, vajíčko! Bodyguard roztáhl deštník. "Chraňte Jirku vlastním tělem!", line se z amplionu. Začíná pršet a Paroubek vymýšlí nějakou vtipnou poznámku, jak vrhače vajíček zesměšnit. Nějak ale zapomíná, že největší ubožák stojí v tu chvíli na pódiu, prozkoumává si dav arogantním skelným pohledem a snaží se ze všeho jako vždy vybruslit (což mu jako vždy nejde). Dav mezitím otevírá další překladku.

Nemám ve zvyku komentovat dění ve státní špíně, která vyfasovala jmenovku Politika, ale dění poslednch dní je jak hnací síla. Po cestě do škol, práce a nebo kamkoliv jinam si člověk všimne kromě sekané trávy a poletujících chomáčů alergenního bordelu ještě tuny billboardů s jedním a tím samým. Volte toho nebo tamtoho, postará se vám o nezadluženou budoucnost, o jistotu, nebo přestane strašit a jako Vyvolený vyvede lid z temnoty. A všechno tohle jsou kecy nejhrubšího zrna.


Už jenom samotná podstata téhle propagandy je postavená na hlavu. Nebyla by cedule, kde by Paroubek nezaútočil na někoho a to samé i ostatní. Dospělí lidé, kteří mají vůči státu spoustu závazků, a všichni se chovají jak malí haranti a nebo jako ty nejprodejnější štětky. Modří mají přijít s řešením, na které doteď NIKDO nepřišel, oranžoví si na ceduli vyfotí dělníka v montérkách, kterak hrdě cedulku "Jistota" v rukou třímá a jako třešnička na dortu se oblepí lavičky nějakou fuchtlí s dítětem a dojemně trapnou větičkou "I love Andrea, Volte mě a naše budoucnost bude nezadlužená" (případně "S šestkou nejdál dojdete, blablabla").

Jaké řešení má najít skupina modráků, když doteď bylo jediným řešením zmlátit novináře a nebo na sebe upozorňovat jenom slovem? Jaká jistota se skrývá v cedulce, vyvěšenou oranžovou bandou neschopných tupců? A jak má jedna slečinka zamezit zadlužení lidu nynějšího i budoucího na dva tisíce generací dopředu? Ono si to stačí jenom trochu, trošičku přečíst - skutečně mě ze židle nezvedne fotka děcka nebo pravého dělníka, pracujícího na stodvacet procent, kterak hrdě i s rodinou na dalším billboardu věří v něco, co nikdy nenastane... A pak se všichni diví, když vzduchem letí vajíčko.

6 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

To máte tak, každej národ má co si zaslouží. Bejt Paroubek v Maďarsku, tak už ho dávno tahaj z Dunaje.

Amice řekl(a)...

Daty, jistě bereš v potaz to, že v naší milé zemičce mají něco jisté rudé srpy, něco pánbíčkáři a dělěj si z takového rozložení nějakou smysluplnou vládu... A hlavně - jak z toho? Anarchii? Vládu lidu/robotů/ufounů/ponrav?

A co se týče vajíčka - mám obavu, že "vše zdarma, platí bohatí" se zde uskuteční a tak než abych ho hodil, tak ho radši sním. A tu chuť si budu pro "jistotu" pamatovat.

Hlasuji za zákaz politických debat na tomto blogu a pokud autor neuposlechne, čeká ho nějaký dehonestující trest! Tedy jestli se na něco zmůžu... ;-)

xxxviktor řekl(a)...

Na to zas bacha, ODS občas i něco udělá, díkybohu aspoň za ty poplatky u doktora.

Datastor řekl(a)...

Amice: Já se tady nechci s debatou ohledně politiky nějak zvlášť zaobírat, jenom jsem chtěl zareagovat na ty cedule všude kolem s tunou žvástů o ničem. To byl smysl článku :-).

Amice řekl(a)...

Já vím, jen jsem si chtěl trošku rýpnout, neb představa Datastora snášejícího se někam na náměstí a volajícího: "Volte mě, hned po zvolení vytvořím úžasný modpack, který opraví většinu nejhorších chyb dnešního světa!" jest k nepopsání... (umíš si představit další fotku z cyklu Jak vypadá stůl šíleného moddera?)

btw - já tě budu volit, ty okna mi za to stojí... :-D

Michy řekl(a)...

Divím se že Paroub-egg ještě pořád leze na veřejnost.. a myslí si o sobě jak je chytrý xD prostě muž s dobrými nápady a velikým charisma xD