čtvrtek 14. srpna 2008

14T aneb krok do temnoty

Těžko říct, jak mohlo Dopravní podniky napadnout koupit takovou rozvrzanou herku, jakou je ona nová moderní a nízkopodlažní tramvaj, přezdívaná Porsche, v realitě označována poněkud uniformním označením 14T.

Navenek sice pěkná, uvnitř ale žalostná hromada plechu a plastu. Je hezké, že je nízkopodlažní, je dokonce i hezké to, že vypadá nově, ale... jak dlouho bude trvat, než bude vypadat stejně jako normální tramvaj? Dovolil bych si odhadnout, že moc dlouho ne. Ale o to mi teď nejde - problémy jsou jinde a je jich hned několik. Jak proboha mohlo někoho napadnout řadit sedačky naproti sobě a ne za sebe, jak jsme byli zvyklí u starších? Ono to totiž mělo svůj význam - nová tramvaj má v každé části uličky zhruba 12 míst k sezení a díky onomu protilehlému umístění sedaček se tak zabere ještě víc prostoru, než obvykle.
Nejen, že vzadu za sedačkou je tak deset čísel volna, ale když už teda má někdo snahu dostat se od jedněch dveří ke druhým, tak prostě neprojde. Proč? Není místo, vážení - dostavuje se pocit ne nepodobný sezení v kině. Když chce někdo projít, div se nevlepíte do sedačky a stejně to k ničemu nevede. Místo není ani vedle uliček, kam se narve při dobré vůli tak deset patnáct lidí (a zábava přijde ve chvíli, kdy na ostrůvku čeká paní s kočárem). Je mi jasné, že pokud se tyhle tramvaje někde testovaly a zkoumalo se, kolik lidí se do nich vejde, tak do nich jednoduše natlačili tolik lidí, co to jen šlo. To ale v běžné situaci poněkud nejde a taková dopravní špička se změní na hotové peklo. Zkuste si odpoledne nastoupit do tramvaje jedoucí od Anděla a poznáte to sami. Další nešvary nových plechovek, jako například vysoká váha nebo hrozná hlučnost se mi už rozebírat nechce. Každopádně tahle objednávka musela někomu pěkně natučnit konto.

12 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

No daty,nechápu kde ty na ty napády porát chodíš.To by člověka nenapadlo o čem všem tu ještě budeš psát :) Z jakeho města jsi ? Já jen,že když o tom píšeš tak jak kdybys to zkoušel na vlastní kůži,tak budeš asi z nějakeho většiho města.Já sem ze 7000 městečka,takže sem ještě neměl tu možnost tramvajkou jet,proto tu můj nějaký vědecký názor na věc nenapíšu ... snad jen,že ti kupující,soudě podle toho co píšeš,blbost :)

Datastor řekl(a)...

Praha jest město mé - a tyhle tramvaje skutečně musel nevrhovat idiot (je docela fajn poslouchat cestující, co právě vchází dovnitř - "Zase ta blbá tramvaj", "To jsem zvědavej, jak se sem všichni narveme", ...). Buď rád, že jsi touhle kraksnou nejel. Dokonce jich koupili snad kolem šedesáti a dál se plánuje dokoupit nějaká "modernizovaná" verze.

Anonymní řekl(a)...

Pche, pražáku a příteli s vesnice, jestli chcete zažít pravý masakr a jatka, zkuste jet v dopoledních hodinách úžasným nízkopodlažním trolejbusem ve Zlíně. Kočárky se dávají na dvě patra, zralé ženy pro jistotu blokují dvě sedadla jednou prdelí a důchodci se perou o to, kdo první zmáčkne tlačítko se signalizací "vystoupíme"... Perfektní je, když nějaký obzvlášť rychlý jedinec druhu homo duchodus stiskne tlačítko ještě o před projetím zastávky, kde nikdo nechce vystoupit. Šofér dupne na brzdu, důchodkyním se zablesknou očička, protože je po padesáti letech někdo obtúlá, a všichni se dívají po provinilém důchodci, který značně neochotně vystupuje ven jsouc mlácen holemi ostatních vetchých kmetů a babek... Kam se hrabete s tou vaší slavnou tramvají....

Anonymní řekl(a)...

to mi děsně připomína trolejbusy z ostravy :D jedine štěsti že v havířově nejsou ani trolejbusy ani tramvaje ale normalni autobusy typu stara karosa :D

Martin řekl(a)...

Daty, takhle neprozřetelně prozradit město svého původu... ;) S tramvajkou máš pravdu, ze všech tramvají, co nám tu jezdí (a jen z hlavy mě napadají další tři druhy), není žádná tak nešikovně prostorově řešena, jako mistr Porsche made in Škoda. Jak ostatně o této tramvajce říkám: lahodí oku a bez okolků bych si jí vystavil na zahrádce, ale prakticky je použitelná jako rádio bez antény - pan designér zřejmě nikdy v MHD mimo dopravní špičku nejel, natož během ní.

KG: Chlape, ty jsi z Havířova?

Anonymní řekl(a)...

2 martin: no jsem to je zase truhy konec ČR :Dproč tě to zajíma?:)

Datastor řekl(a)...

KG: To zjistíš až u tebe tohle individuum zazvoní a bude se domáhat majetku :-)

Nechápu, proč nemohli nechat ty vyšší bedny, co tady ještě donedávna jezdily (ty moderní byly, sice ne nízkopodlažní, ale pořád by to vyšlo mnohem levněji, kdyby se jim prostě a jednoduše překopal podvozek. Né, ona se koupí malá úzká housenka, co tady bude strašit několik desítek let (pokud se jim dřív všechny tyhle moderní zázraky někde nerozsypou :-) ).

Anonymní řekl(a)...

cos myslel tím že se bude domáhat majetku? to je nějaký exekutor či revizor nebo tak něco?:D to by bylo nemile :D

Martin řekl(a)...

2 KG: Můžeš být v klidu, Daty se jen pokoušel o vtip svým košatým humorem =D V Havu znám jednu slečnu, tak co kdybys jí náhodou taky znal (ne že by se mi už podobná věc nestala)? =D Má iniciály TS a jmenuje se Terka =)

Anonymní řekl(a)...

TS mi fakt nic nerika, mozna ze zakladky ale to uz je taky davno :)

Datastor řekl(a)...

No, a to se tady ještě řeší slečny, ts ts ts... Takhle tady kazit nádhernou debatu o demenci designérů tramvají. Tohle se neobejde bez pomsty >:-)

Anonymní řekl(a)...

hodláš mi udělat radost povídkou ?:D